Lombard Street - Jalan Paling Bengkok Di Dunia

Read Article →
Sebatang jalan di San Francisco, California menjadi jalan paling bengkok di dunia, aku tengok pun pening, apa lagi bila bawak kereta ...
Posted by : Nizam Nasir
5 Comments

Air Sungai Berwarna Hijau Muda

Read Article →
Pada disember   2010  , air   sungai  di   Goldstream   Park,   Kanada,   bertukar   hijau .  Menurut   Kementerian   Alam Sekitar   tem...
Posted by : Nizam Nasir
14 Comments

Gadis Ikan Duyung Di Bar

Read Article →
Di Sacramento, California, satu bar di buka bertemakan ikan duyung, tapi bukan ikan duyung betul-betul ye , mana nak cari kan. hehe . Cuma...
Posted by : Nizam Nasir
1 Comments

Serpihan Terbang Dari Kereta Api

Read Article →
Ini adalah lomokotif di Kanada yang di jana kuasa wap v16, 4400 kuasa kuda dan 183 liter bahan bakar diesel. Malangnya suatu hari lomokot...
Posted by : Nizam Nasir
1 Comments

Kereta Api Terkecil Di Dunia

Read Article →
Hythe & Dymchurch adalah kereta api barang terkecil didunia . Hanya ketinggian 1.3 kaki  (381mm) menjadikan kereta api unik  di Kent,...
Posted by : Nizam Nasir
1 Comments

Latihan Untuk Menjadi Tentera Di Taiwan

Read Article →
Di Taiwan hanya yang terbaik boleh masuk tentera elit. untuk menjadi elit, anda mesti terlebih dahulu lulus ujian yang sangat meletihkan ...
Posted by : Nizam Nasir
3 Comments

Pakaian Pramugari Di Seluruh Dunia

Read Article →
United Arab Emirates, Emirates Airlines
Posted by : Nizam Nasir
5 Comments

Tanah Runtuh Di Brazil

Read Article →
Satu banjir kilat beserta lumpur telah melanda gunung Serrana berhampiran dengan Rio De Janeiro, Brazil, telah memusnahkan bangunan dan j...
Posted by : Nizam Nasir
0 Comments

Dinding Yang Di Penuhi Gula-Gula Getah

Read Article →
Di salah satu tempat di Amerika, Seattle Gum Wall telah menjadi satu tempat yang paling banyak 'kuman'. Beribu-ribu sisa gula-gu...
Posted by : Nizam Nasir
6 Comments

Kereta Api Peluru Di Jepun

Read Article →
Jepun telah melancarkan kereta api peluru mereka sendiri dan telah memulakan perjalanan pertama dari Tokyo ke Shin- Aomari di utara Jepun...
Posted by : Nizam Nasir
3 Comments

Kereta Yang Boleh Berjalan Di Darat Dan Laut

Read Article →
Setelah berjaya di dalam filem aksi James Bond, kereta sQuba kini menjadi kereta air pertama di dunia! Para pereka dari Swiss telah me...
Posted by : Nizam Nasir
4 Comments

Kereta Api Mewah Di India

Read Article →
India telah melancarkan kereta api paling mewah dan layanan istimewa dari Mumbai ke New Delhi, bagi korang yang berkemampuan, bayaran mi...
Posted by : Nizam Nasir
4 Comments

Keputusan GiveAway Tengkunizam.com | Rakan Blogger Klik1Malaysia

Read Article →
Assalamualaikum .. Memula aku nak minta maaf sebab agak lambat umumkan pemenang GA ni , biasa lah , banyak nak printscreen, dari 316 ...
Posted by : Nizam Nasir
53 Comments

Wanita Hidup Dengan 700 Ekor Kucing

Read Article →
Tindakan murah hati, Lynea Lattanzio Parlier, California melindungi 700 ekor kucing di suatu tempat perlindungan kucing yang terbesar di d...
Posted by : Nizam Nasir
2 Comments

Pesawat Rempuh Wheel Ferris

Read Article →
Sebuah pesawat ringan Cheetah S200 berlanggar wheel ferris di festival Old Bar di Australia pada sabtu lepas , kalau korang nak tahu, pe...
Posted by : Nizam Nasir
0 Comments

'Kunci Cinta' Tanda Cinta Di Jerman

Read Article →
Beribu - ribu kunci mangga telah di kunci boleh dilihat dilekatkan pada pagar di seberang jambatan Hohenzollornbruecke di Cologne , Jerman...
Posted by : Nizam Nasir
5 Comments

Pesta Tomato Di Sepanyol

Read Article →
Setiap rabu minggu terakhir di bulan ogos di Townfolk Bunol, Sepanyol, lebih 20 ribu penduduk tempatan dan pelancong akan megadakan satu ...
Posted by : Nizam Nasir
3 Comments

Experiment Masukkan Mentos Dalam Coke

Read Article →
Jom cuba experiment ni , cuba korang ambil sebotol coke , dan kemudian korang masukkan beberapa biji gula-gula mentos kat dalam botol co...
Posted by : Nizam Nasir
8 Comments

Kapal Yang Membawa Kargo Besar

Read Article →
Korang pernah tengok kan lori bawa muatan lebih dan besar2 kan?. Tapi pernah tak korang tengok kapal laut bawa muatan lebih dan besar? . ...
Posted by : Nizam Nasir
2 Comments

Gambar Menarik Di Dunia

Read Article →
Sekadar nak kongsi dengan korang semua , gambar-gambar yang bagi aku ada maksud tersendiri dan yang membuat aku terpegun bila aku tengok...
Posted by : Nizam Nasir
1 Comments

Super Bas Di Dubai

Read Article →
Super bas pertama diterima di Dubai untuk dihantar ke Abu Dhabi , Ia bergerak pada kelajuan 250/jam . 
Posted by : Nizam Nasir
1 Comments

BMW M6 Bernilai 1 Juta Tersadai

Read Article →
Mula mula aku nak tanya korang semua , kalaulah korang ada sebiji BMW M6 (gambar atas), macam mana korang nak jaga kereta yang bernilai ha...
Posted by : Nizam Nasir
5 Comments

BMW Keluarkan Motorsikal Elektrik

Read Article →
Motorrad e' ialah satu konsep motosikal elektrik yang dikeluarkan oleh syarikat kereta terkenal - BMW. Motorsikal ini berkuasa 2 sil...
Posted by : Nizam Nasir
0 Comments

Kereta Elektrik Di Lapangan Terbang

Read Article →
Pada bulan September   2010 ,   Ultra   PRT ,   sebuah syarikat pengeluar   kereta   elektrik   pod ,  dan  juruteknik  di Lapangan Ter...
Posted by : Nizam Nasir
3 Comments

7 Arca Menarik Di Amerika

Read Article →
01. Cabazon Dinosaurs, Cabazon, California Benda menarik di Amerika , korang berpeluang menyaksikan replika dinosour terbesar iaitu tyr...
Posted by : Nizam Nasir
3 Comments