Latheefa Koya Hina Umno Sebabkan Kematian Wartawan BERNAMA



Di saat kebanyakan pemimpin dari kedua-dua Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional mengucapkan takziah ekoran tragedi terbaru yang melibatkan kematian jurugambar BERNAMA, ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Latheefa Koya pula menyifatkan ia sebagai hipokrasi Umno.




Pemimpin PKR tersebut mendakwa Umno telah gagal membantu pelarian yang berada di dalam negara, tetapi masih lagi mahu “mengadakan misi kemanusiaan” di negara yang diselubungi konflik.

Menerusi ruang media sosial Twitter hari ini, Latheefa berkata tindakan Umno membawa wartawan ke lokasi berisiko untuk membuat liputan propaganda mereka adalah sesuatu yang menyedihkan.



Maaf2 , ada kesilapan sedikit di tajuk entri yang boleh membawa salah falam tadi :)


sumber

5 comments:

Jo Qusary said...

melampau...

KaCa Mata said...

salam tuan empunya blog..
sgt sedih sekali lihat peguam pkr nie masih loya buruk.. tatkala si ibu meratapi kematian anaknya yg terkorban semasa berjuang menunjukkan kesengsaraan yg dihadapi oleh rakyat somalia yg sebahagiannya beragama islam sendiri.. perlu diingat.. ini semua sudah ketentuan Illahi.. alangkah eloknya jika si loya ni sedekahkan al fatihah dari mempolitikkan.. saya percaya arwah sendiri terbuka hati untuk pergi berjuang di sana bukannya atas dasar paksaan. harap ada rakayat dapat menilai perilaku si peguam ini.. pesalah dijunjung.. pejuang dihina..

yedkajang said...

Salam takziah..

http://www.mohdzaid.com

jokergurl said...

memang melampau lah,sedekah al-fatihah jek lah........itu kan misi kemanusiaan.ckp memang pandai.nak cari point jek tu nak salah kan orang.jangan lah benda mcm ni nak jadikan modal politik.

apa-apa pun al-fatihah dan semoga keluarga allahyarham tabah menghadapi dugaan ini.........inilah wira negara.

.:hana radzi:. said...

sokong kata-kata Kaca Mata..