Hukum Mengenakan Cukai Dalam Islam

Assalamualaikum . Sedikit info yang nak aku kongsikan . Baca printscreen kat bawah ni dulu ye .


Menurut Ustaz Azhar Idrus ,  hukumnya neraka bagi siapa yang kenakan cukai ,  betul juga cakap Ustaz Azhar Idrus ni , cukai tu haram , riba , makan duit riba ni tak berkat dunia akhirat.



Menurut Ustaz Ahzar Idrus , boleh je kalau kita tak halalkan duit cukai tu . Dah macam ahlong da aku tengok kerajaan ni , sikit2 nak cukai , cukuplah dengan cukai2 yang sedia ada ni , sebab tambah nilai ni memang satu keperluan , benda yang penting , purata sebulan aku guna topup 200ringgit untuk kerja , memang banyak cukai yang kerajaan makan ni . 


http://www.tengkunizam.com/2011/09/harga-terbaru-tambah-nilai-selepas.html

7 comments:

AYuNG said...

setuju!!

cukai..cukai...cukai....

[k]o{q}i[n] said...

fuhh..nsib baik x kne kt sume.. saya kakitangan k'jaan... harap maklum.. huhuhuhu

rara pinkmafia said...

hmmm ntah lah kak.teruk lah pemerintah kite.

Tengku Nizam said...

@[k]o{q}i[n] ingat nak bahan kerajaan tadi , tapi kang tak leh duduk malaysia plak kang, haha

Tengku Nizam said...

@rara pinkmafia sabar je la, huhu

Aduka said...

kihkihkih.
org yg ada ilmu lain bila berkata2 kan?
itu la ustaz azhar idrus.
ustaz tersohor internet.
jgn lupa 14hb Sep 2011 @ astro alhijrah.
pukul 9@9.30 malam.
ustaz masuk tv!

CIK PARO! said...

lpas ni xpyh la topup ye..