Video : Roller Coaster Paling Curam Di Dunia

Takabisha ialah roller coaster tebaru di Fuji-Q Highland, Jepun. Dibina dengan kos USD37 juta, ianya kini pemegang rekod dunia sebagai roller coaster paling curam didunia dengan sudut curaman utamanya 121 darjah. Tak cukup dengan itu ketika menjunam penumpang Takabisha akan jatuh sejauh 43 meter pada kelajuan 100 KMJ. Jika ada kelapangan silalah ke Fuji-Q Land dan bayarUSD 12.50 untuk menaiki "The Dominator" selama 112 saat.







6 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

haha.mau tercabut jantung ni.

yg kt genting pon x lepas2 lagi naik. haha

AYuNG said...

perghhhh..
nih kalau naik nih takut xdapat nak turun jer...
kejang kat atas tuh..hehe

puteri ain said...

perghh . scary betol . hehe

Hans said...

wahhh
teringin weh aku nak naik walaupun takut sebab macam scary juga jer cara landasan dia nih

rara pinkmafia said...

haiiiii ada jugak org nk naik kan.kalo rara bg seribu pon mmg tak nak.

I do I need Iman said...

gile r. tkut gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr