Puteri Golek - Golek 18+


Alkisah, ada la sorang lelaki tu namanya Awang Benjol, kerjanya
tiap-tiap hari Mencari rotan di hutan berhampiran.

Pada suatu hari, dia masuk ke hutan seperti biasa mencari rotan, tapi
kali ni ke tempat yang baru sikit, kerana tempat lama rotan dah habis.
Semasa tengah mencari akar rotan yang sesuai tu, dia terjumpa sebuah
tasik, sangat lah cantik ditengah2 hutan tu.

Terkejut beruk si awang ni, heran, campur pelik, tak pernah jumpa
tengah2 hutan ada tasik yang sebegini cantik. Disekeliling tasik tu
terdapat pasir puteh, bertambahlah pelik Awang melihatnya. Dihampiri
tasek tersebut dari celah-celah semak dan pokok hutan yang kecil.
Tiba-tiba semasa mengendap tu awang terlihat, ada seorang puteri sedang
Mandi bogel, terbeliak mata si awang, orang ke hantu ni, bentak hatinya,
nak lari ketidak? Tapi seronok jugak mengendap ni, bukannya puteri tu
nampak dia. Tapi yang bertambah peliknya ditepi tasek tu ada pengawal
yang sedang berjaga semasa Puteri tu mandi. Setelah mandi, puteri tu
naik ke tepi, baring atas pasir puteh tu dan golek-golek badan dia
beberapa kali. Bagai nak terkeluar mata si awang nih, jantung pulak
bagai nak meletop. Selepas itu puteri pun memakai pakaiannya dan berlalu
bersama dua orang pengawalnya yang lengkap dengan senjata tombak dan
keris.

Bila semuanya dirasakan selamat, barulah awang keluar dari tempat dia
menyorok dan terus lari pulang kerumahnya dihujung kampung.. Malam tu
awang tak dapat tido, nak diberitahu isteri, takut dia marah dan tak
kasi pergi lagi. Rugi pulak rasenya. Kalau diberitahu kengkawan yang
lain, takut ramai yang pergi ngendap, dah tak syok pulak.
Pikir punya pikir, ping! Awang dapat satu idea bernas..

Esok pagi, seawal pukul lima , awang dah bertolak menuju kehutan dara tu,
bini dia pun naik heran, buang tebiat ke laki dia ni, pergi hutan
subuh2.. Setelah berjalan beberapa jam, sampailah dia ke tasek tersebut.
Awang terus menggali lubang dimana tempat puteri tu golek-golekkan
badannya selepas mandi semalam. Setelah selesai disorokkan cangkul untuk
menggali tadi kat semak, lepas tu dia masukkan dirinya kedalam lubang
tadi, dia timbus seluruh badannya dengan pasir dan yang ditinggalkan
diluar hanya "anu" saja. 

Tak lama selepas tu seperti biasa puteri hutan
tu pun turun mandi dan berenang kat tasek tu, seperti biasa selepas
berenang dia ketebing untuk golek golek. Tiba -tiba masa golek-golek tu
dia terpandang sesuatu, "anu" si awang le tu. Aik!
Kata puteri tu, bila pulak ada cendawan tumbuh nih, dia pun cuba nak
cabut, tak boleh, mula mula lembik, bila cuba nak cabut jadi keras
pulak, heran puteri tu, cendawan jenis apa nih, bila cuba cabut lagi,
candawan tu kembang dan berair. Heran punya cendawan, kata puteri dalam
hati. Pasal tak boleh cabut puteri pun berlalu bersama pengawalnya dan
hilang ditengah hutan.

Setelah terasa selamat, awang pun keluar dari lubang tu, cari seluar
yang disorok, lari balik rumah dengan perasaan gembira yang amat sangat,
punya tak tahan seronoknya tu, habis satu kampung semua orang lelaki
diceritanya, tak kira kecik ke besar.

Esoknya seperti biasa puteri nak mandi kat tasek kegemaranya tu lah.
Punya la terkejut Mak oi, kenapa hari banyak sangat cendawan tumbuh,
beratus ratus tumbuh kat pasi ni, ada yang kecik, ada yang besar, ada
dah tua ganyut punya cendawan pun ada. Tiba-tiba tuan puteri berasa
sangat marah. Dipanggilnya penggawal peribadi.

"Pengawal, ambil kan beta masin potong rumpun, bersihkan kawasan ni dulu
baru beta akan turun mandi"

Maka, bermula lah episod satu kampung semua tak ade cendawan lagi..


he... he..... he .....

No comments: