Bila Manusia Lebih Kejam Dari Binatang


Sekali pandang memang sedap dan menyelerakan kuih di atas ini. Tapi kalau anda tahu bagaimana ia dihasilkan, mungkin anda tak sampai hati nak. Untuk hasilkannya, manusia terpaksa gunakan cara yang terlalu zalim  yang kita tak pernah terfikir ada manusia sanggup lakukannya.


FOIE GRAS bermaksud hati berlemak (Fat liver) adalah menu makanan yang mewah berasal dari Perancis. 
Hidangan mewah ini berasal dari hati angsa yang diperoleh dari angsa yang di “paksa” makan secara berlebihan setiap harinya agar hatinya berubah menjadi hati berlemak akibat menderita penyakit “hati berlemak” (fatty liver).

Manusia menjadi KEJAM dan TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN demi untuk memenuhi hawa nafsu mereka.
KEJAM!
Itulah perkataan yang sesuai ditujukan kepada golongan manusia ini.
:Author Faethal




Semua perlakuan kejam oleh sekelompok manusia ini hanya untuk memperoleh hati angsa yang indah berwarna putih dan lebih besar dari yang normal. Gambar sebelah kiri adalah hati angsa berwarna putih yang besarnya di atas normal akibat angsa diberi makan secara berlebihan secara paksa, sedangkan gambar sebelah kanan (warna coklat) adalah hati angsa yang normal. 




Betapa malangnya nasib makhluk Allah ini…. 





Sangkar yang dibuat memaksa angsa tak dapat memusingkan badannya maupun melangkah. Kakinya menjadi bengkak kerana setiap hari mereka terpaksa berdiri. Angsa-angsa ini tidak ada kesempatan untuk tidur karena lehernya berulang kali dipegang untuk di “paksa” makan. 








Angsa-angsa ini dipaksa makan sebanyak-banyaknya. ...walaupun mereka menolak. 




 
Mereka yang masih bertahan hidup, menderita penyakit radang usus sehingga mudah terjadi pendarahan yang keluar bersama kotorannya. Tidak hanya penderitaan mulut luka, tenggorokkan luka, perut kesakitan, kaki bengkak, tidak tidur, tak dapat bergerak, mereka juga tak dapat hidup bebas untuk melihat langit atau sungai. 




Mereka dipaksa makan sampai mati atau mereka mati karena tak sanggup menahan penderitaan ini. Lihatlah mulut mereka penuh dengan makanan ..

8 comments:

syafiqah wajihah said...

menangis bce entri nih ! insaf ! kejam punye manusia.. !

AesyaZealous said...

kejam gile.. itulah manusia.kdg kala lebih truk drpd binatang

Cleopatra Lynn Synyster said...

Apa pnya bangang la mnusia nihhhhh, snggup wat binatang mcmtu.... Ishhhhhhh3....

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

raje carl said...

err kesian nyee angsa yg tak berdosa tuuu ....

TetikusMerah said...

kejam giler! knape nk seksa diorg mcm tu skali...?

shandye. said...

foie gras ni ekceli suatu delicacy... kiranya high end restaurant baru serve makanan ni. banyak di eropah dan amerika.

but then again, locally... foie gras ni hanya ada kat hotel2 lima bintang je cuz most of em tak halal.

Nurfarahana Abdul Aziz said...

Ya Allah kesiannya...takde hati perut langsung....memang kayu api !