20 Fakta Israel Yang Belum Kita Ketahui

Ok , mungkin ada antara kita yang memang da tahu semua fakta2 ni , tapi sekadar megingatkan je , ada antara fakta yang baru saye dengar. ok la, tak nak tilis panjang2 , dipersilakan baca ya ..

1. Selain bangsa yahudi, bangsa lain dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel.

2. Setiap bangsa yahudi yang ada di setiap Negara di seluruh dunia menjadi warga negara Israel secara automatik. Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negerinya sendiri sejak puluhan abad yang lalu diusir ke luar Palestin?

3. Penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan dengan cat dan warna khas untuk membezakan antara bangsa yahudi dan non yahudi.

4. Israel membahagikan 85% air bersih hanya untuk bangsa yahudi dan membahagikan 15% lebihannya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel. Secara realiti, Israel memberikan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya dibahagikan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu.

5. Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebanyak 1.8 billion US$ setiap tahun. Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di benua Afrika.

6. Pemerintah Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan. Khasnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lebanon dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.

7. Sebelum berdirinya Israel pada tahun 1948, sudah memiliki industri pengembangan senjata nuklear.

8. Panglima Tinggi Perang Israel mengakui secara terang-terangan bahwa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestina tanpa proses pengadilan.

9. Israel meletupkan tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan internasional pada tahun 1967. Walaupun serangan itu telah mengorbankan 33 tentera Amerika dan mencederakan 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan tindakan apapun terhadap Israel. Hanya dengan alasan bahawa tentera Israel salah sasaran? Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh Negara Islam?

10. Israel merupakan negara yang paling banyak mengabaikan resolusi PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel telah 69 kali. Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika?

11. Sejak tahun 1988, semua industri dan pejabat di Israel hanya boleh menampalkan iklan jawatan kosong dengan perkataan: “kerja kosong hanya untuk bangsa yahudi”, “dicari seorang pekerja dengan syarat bangsa yahudi”.

12. Kementerian Luar Negeri Israel membayar 6 syarikat media Amerika untuk menunjukkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah.

13. Perdana Menteri Israel pertama David ben Gorion sepakat dengan langkah pengusiran secara paksa seluruh bangsa arab dari Israel.

14. Paderi besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pengasas Parti Syas (parti terbesar ketiga di Israel) menyokong aksi tentera Israel untuk menghabiskan warga Palestin? Bahkan ia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya paskah (Israel) yang lalu dalam wawancaranya di sebuah jaringan radio terbesar di Israel:
“Tuhan akan membalas semua kejahatan warga arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya, menghabisinya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan siksaan yang pedih. Kerena itu dilarang semua bangsa Yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga arab, dan wajib bagi setiap yahudi untuk menembak rifel dan senjatanya ke arah dada dan kepala setiap warga arab untuk menghabiskannya, kerena mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk”……

15. Pelarian Palestin adalah terbesar di dunia.

16. Penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Islam Palestin untuk melawan penjajah yahudi?

17. Walaupun Israel terus mengganggu proses belajar dan mengajar dan merosakkan seluruh prasarana
pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi negara terbesar di dunia yang penduduknya bergelar doktor. Apabila dilihat dari jumlah peratus penduduknya.

18. Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsa dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya.

19. Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela pernah mengatakan bahawa Israel adalah negara rasis dan apartheid seperti keadaan Afrika Selatan sebelum dia memimpin?

20. Orang Yahudi berjalan bebas di kawasan Palestin tanpa rasa takut sedangkan orang Palestin diawasi dengan ketat oleh tentera Israel.

P/s : Sungguh zalimkan Israel ? jom kita sama2 boikot barangan Israel !!



Suka blog saya ?
Silalah follow :)

8 comments:

nazirulhazwan~ said...

zionis sememangnyer jijik dan kejam. tp kite still tolong dorg kan?ade ke usaha nak benti makan mcd??

Dawa said...

kita sbg muslim kena tlg sesama muslim khususnya ekonomi. kalau dok sapot bangsa lain, mmg bangsa lain la yg akan maju. negara arab lg teruk berpecah. last2 israel bermaharajalela

tarie said...

depa ni la dajjal2.,bergerak melangkaui had angin.,bersepah di serata bumi.,mmbawa kekayaan ditangany dan menjatuhkn sesiapa yg ingkarinya.,tgk je barangan2 kluaran dorng nih.,smua barangan yg famos dn sush org nk boikot.,

starsyeea said...

how can they became so wealthy?...sbb otak diorang tak bole blah...laju je diorang naik dlm ekonomi...smpai kita ni pon tak sedar hari2 angkut "yahudi" dalam kocek kesana kemari...pdhl diorang siket je kut...umat islam kena lebih bersatu dan bijak tanpa abaikan hukum tuhan!

hana said...

erm...
dorng mmg dhsyat + kjam...
meh la kite same2 boikot brgn mereke...
tp lebe sparuh kgunaan kite nh sume dr brand dorng...
mcm ne???

tenangsudey said...

tengoklah apa terjadi terhadap pro zionis di Mesir..

tengoklah kekayaan Hosni Mubarak.. tu susah nak berundur...

Fakta yang menggemparkan Kekayaan Hosni Mubarak Mengalahkan Bill Gates

SpaQue said...

Boikot....Zionis laknat

Entri bes kat sini Chelsea vs Liverpool Match In 3D ?? | Manchester United Rebah

Wan Gerrard said...

damn israel..stop McD

Chelsea Vs Liverpool
Teknologi di Malaysia setaraf dengan Jepun dan Amerika Syarikat