NABURO : The Next Generation of NARUTO ? Hasil Ciplak Indon Paling Memalukan !


Hai !
hari ni ada satu lawak yang nak aku kongsikan dengan korang , pasal komik NABURO , hasil karya dari Jepun yang diciplak oleh Indonesia .
memang betul apa yang korang tengok ni , bukannya photoshop !



Dorang ni siap cakap komik ni hasil karya seni dorang , nak tipu pon agak2 la , budak 6tahun pun tahu naruto ni berasal dari jepun , hahaha

Sedikit info pasal NABURO ni .
Penulis: Iruka Ousama
Asal : Indonesia
Facebook Fan Page : NABURO : The Next Generation
Penerbit : Solomon Grup





Yang x masuk dek akal aku nya , bukan Naruto je kna ciplak , Ben 12 (Ben 10) dengan Apin dan Apun (Upin Ipin) pon kna ciplak gak !
p/s : Negara besar camtu , takkan takde idea nak buat komik sendiri kot ? tak perlu la sangat nak jadi camtu . macam2 hal dorang ni . huhu

17 comments:

LolliPop duDe said...

haha! sakai gila naburo tuh!

fatinAfifah said...

haha..ntah papela.. naburo? kelakar!

Mr.IX said...

hahha....sengal gak diorg...

ben 10 => Ben 12 => Ben sedozen

upin ipin=> Apin Apun=>opan opun

zanetti_be said...

indon kan.biase lah seme bende nak gempak

Dauspozi said...

Hahaha... mcm haram diorang duk ciplak... Naburo?.. Naburok lg comel!

Haz said...

mcm ciplak x jdi ke.
x cantik langsung.

akmalhilmi said...

haiyaaaaaaaa
pastu nak gaduh2
heh

tipu pun tak gne otax

Bro Framestone said...

negara besar lagi senang nk tipu jika tiada access ke dunia luar....

syuwai said...

haha..

kesian kat d0rang..

kasi maaf je la dorang tu, bukannya pa, d0rang betul2x dah kehabiran idea tu

;p

Che Sakinah said...

hahaha... lawak.. tumpang popular r tu.. mmg takleh bela .. apin apun.. apekehal?? hahaha

Mknace said...

:) :) :)
hahaha
mana ada.. naruto yang maling.. indon kan negara pengasas segalanya
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Kyuubi said...

woit! biar betul? nak kena saman diorg tu. aku peminat setia naruto. hohoho

s h a f i q h a s h i m _____ said...

korang tak tau ke naruto ada adik nama naburo?

Azrul Hisham said...

habis kartun feveret aku kena ciplak...

indon oh indon...


Jom guling-guling disini pula:

Azrul Hisham -My Real Life

EmanCloud said...

adoi. amende lah weyh! haha nak jadi cam china jugak ke ciplak barang org ish3.

zul said...

tak sama pun macam naruto...hehehe;p

reza dwi cahya said...

hahaha malaysia koplak plagiat semua mau di akui' itu hasil negara kalian jangan lah salahkan kami, negara boneka