Robot Pengesan Penipuan =)

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PLANG* 

Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PLANG*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PLANG* 

Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...dan semua terdiam...


6 comments:

princeduyong said...

hahaha...best citer nih...

zOuL_iMMe said...

ako nak komen..
tapi takut kena planng!! ngan robot..hahaha
lawak bro lawak..

sipisenan said...

adui, abes kantoi segalenyer.. ish2.. tp bagus per ade robot gitu. bley jadi manusie paling jujur kat dunie nih.. hehe

ada said...

hAHA..upenye si ank pon bkn ank kandung...kikiki..
lawak2..
tpi bgus..
pasni manusia akn jd jujur je..coz t kne tampar je..kuikui...

Far_honey95 said...

hahahaha...lwak3..
ank tipu
ayh tipu
mak dye p0wn tipu
hahaha
kant0i abezz !

Tengku Nizam said...

@Far_honey95 tu la namanye keluarga penipu, hahaha .